Windy Welly

Alle feestdagen zijn voorbij en het is tijd voor mij om uit Wellington te vertrekken. Ik ben hier een lange tijd geweest, maar zo voelt dat helemaal niet.

Mijn kerst was leuk, maar niet heel bijzonder en al helemaal niet zoals thuis. Eerste kerstdag regende het maar ben ik wel naar buiten gegaan met wat mensen. Iedereen had wat lekkers meegenomen en het was erg gezellig. Die avond heb ik samen met Elvira de kerstspecial van All You Need Is Love teruggekeken (soms is Nederlandse tv even zo fijn om te kijken hier). Tweede kerstdag ben ik eerst naar een supermarkt verderop gegaan, wat een uur wandelen was. Ik vond het wel leuk om dat te doen omdat je zo meer van de stad ziet dan alleen het centrum. Via facebook hadden we met wat mensen afgesproken om te barbecuen, maar dat plan verwaterde een beetje. Toen bleven we nog met zijn vieren over, en uiteindelijk kregen we contact met een Nieuw Zeelander die in Wellington woont en wel mee wilde barbecuen. Hij had een auto en een barbecue dus voor ons was dat ook makkelijk. We zaten op een klein strandje waar het erg rustig was. Het was heel relaxed en toen ik ‘s avonds terug was bij het hostel heb ik niet echt meer iets gedaan.

Ik heb niet het gevoel dat ik kerst heb gevierd. Het was zonnig, licht, warm en ik heb geen kerstdiner ofzo gehad. Heel erg anders dan thuis dus.

Na kerst ging ik vier dagen werken op mijn derde wwoof adres. Ik werd opgepikt in de stad en naar het huis gebracht. In vergelijking met de andere huizen die ik hier had gezien, was deze mooi, groot en vooral schoon. Er was net een nieuwe vloer in het huis gelegd en de muren waren net geschilderd, dus het was nog kaal. De dagen daarna heb ik dan ook geholpen met het huis weer opnieuw inrichten door veel meubels te tillen, gordijnen te wassen en schoon te maken. Verder heb ik paar keer de hond uitgelaten en veel in de tuin gewerkt. De hosts waren super aardig en ik had er een heerlijk tweepersoons bed op mijn eigen (!) kamer, met uitzicht over de stad. In mijn vrije tijd heb ik een wandeling gemaakt naar Mount Kaukau. Het duurde drie uur in totaal en het was super mooi en rustig. Ik liep door kleine paadjes met om mij heen groene bergen en af en toe door een bos. Eenmaal boven was het uitzicht super mooi. Ik kon precies zien waar wat was en ik kon heel ver kijken. (Nogmaals; voor foto’s, zie mijn polarsteps).

Oudjaarsdag werd ik terug afgezet in de stad, en checkte ik weer in bij een hostel. Ik sprak met Elvira af en we zijn wat gaan winkelen in de stad. ‘s Avonds kookten we samen en daarna gingen we de stad in. Er was een feestje voor backpackers geregeld, ook allemaal via een besloten facebookgroep. Het was erg leuk, maar erg lang ben ik er niet geweest, want ik wilde op tijd zijn voor het vuurwerk. We liepen naar het park en onderweg was alles super mooi verlicht, de gebouwen en de paden. Aangekomen bij het water stond er aan de overkant een podium waar een band optrad. Toen kwam het aftelmoment, en daarna kwam meteen het vuurwerk. Dat was heel mooi, maar ook heel kort en klein. In Nederland steekt iedereen tegelijk vuurwerk op, waardoor je niet weet waar je moet kijken. Hier was er 1 vuurwerkshow met niet eens een lucht vol met vuurwerk. Ook heel anders dan in Nederland dus, maar ik ben blij dat ik tenminste nog iets van het vuurwerk heb gezien.

Om vier uur lag ik in bed en om acht uur was ik weer wakker, met dank aan mijn kamergenoten. Ik bleef nog liggen en skypte daarna met vriendinnen en familie. Iets voor twaalven telde ik mee af, en dat voelde zo gek. Ik had het gevoel dat het nu pas nieuwjaar werd. Ik zag voor me hoe iedereen thuis aan het aftellen was en hoe het vuurwerk zou zijn. Nu pas realiseerde ik me dat het 2019 was en dat ik oud en nieuw niet thuis had gevierd.

Op nieuwjaarsdag heb ik een nieuwjaarsduik genomen, of althans, meerdere. Ik ben de hele dag op het strand geweest en heb lekker rustig aan gedaan. Het is prachtig zomer weer en het strand en de zee zijn hier heel lekker.

Vanavond ga ik de oversteek maken naar het Zuidereiland, waar mijn laatste maand in Nieuw Zeeland ingaat. De tijd vliegt voorbij. Ik ben heel benieuwd wat ik van het Zuidereiland ga vinden, aangezien iedereen zegt dat het mooier is dan het Noordereiland. Maar, nóg mooier, hoe dan?

Monique

Mooi verhaal Ismay. Veel plezier op Zuider eiland. Op Polarsteps kunnen we jouw foto's idd prima zien, wat is het mooi in NZ! En wat zijn we trots op jou xxx

Mariolet

Ha Ismay,
Kerst op een strand, Oud&Nieuw ook aan de andere kant van de wereld...... alles is anders en toch is het 2019.
Mooi dat je toch via skype een beetje in Nederland kon zijn.
Nu met nieuwsgierigheid naar het Zuidereiland. Nog mooier??? Hoe is het mogelijk...? We gaan het zien.
Goede reis en liefs van Paul en Mariolet.

Herman

Mooie update van je belevenissen! En nu op naar het zuider eiland. Ik ben nu al nieuwsgierig naar je verhalen en foto's

Anke

Hoi Ismay,
Jij ziet nog eens wat. Ik ben ook erg benieuw of het Zuidereiland mooier is. Wel erg fijn dat je het bij het derde Wwoof adres erg naar de zin had. Ook de feestdagen meemaken in een ander deel van de wereld is wel bijzonder om mee te maken. Ik vind het wel heel erg stoer wat je allemaal doet en meemaakt. Ga ook op het Zuidereiland weer genieten. Liefs oma

Annet

Hey Ismay! Leuk en fijn om te lezen wat je allemaal hebt gedaan en gezien. En genieten van je foto’s op Polarsteps. Een goed teken, lijkt me, dat de tijd voorbij vliegt . Geniet maar volop verder op het Zuidereiland! Ik geniet weer graag mee dus laat je verhalen en foto’s maar komen! Liefs xxx

Son

Hi Ismay, ik sluit mij helemaal aan bij de vorige reactie. Heel veel plezier op het andere eiland.